vineri, 20 iunie 2008

Cuvintele nu sunt simple cuvinte

Pentru mine totul are sens indiferent daca respira sau nu. Exista acelui lucru nu a fost hotararea mea si consider ca trebuie sa accept asta. Mereu m-am intrebat ce dialog exista intre o floare si alta floare; o pasare si alta pasare; o carte cu o alta carte; chiar si intre litere. Consider ca literele comunica intre ele... prin cuvinte... Ce se ascunde intr-un cuvant? Ce simte un cuvant?
Cuvintele reprezinta instrumente la care am avut acces dintotdeauna si pe care le-am tot utilizat inca din ziua in care am inceput sa vorbim. Le consideram ca facand parte din rutina. Deseori vorbim fara a gandi in prealabil si fara a fi constienti de impactul cuvintelor noastre. Si, cu toate acestea, pot avea un impact de zile mari – atat asupra noastra, dar cu precadere asupra altora. S-a mai spus candva si ca limba reprezinta un indice al gradului de civilizatie. Ceea ce auzim in jurul nostru zi de zi transmite foarte multe despre cultura noastra, despre etosul propriu si, totodata, despre respectul pentru semenii nostri. Cea mai mare parte din limbajul cu care avem de-a face astazi poseda o doza de duritate. Mai precis, acesta este deseori necizelat, tradand furie si intentii negative. Dam peste el oriunde mergem si provine de la persoane care apartin tuturor categoriilor de varsta. Limbajul fiind pionul esential in tumultul fiecarei zile trebuie: sa ne determine sa devenim constienti de imensa putere a cuvintelor, pentru a invata sa le alegem cu mai multa atentie; sa ne ajute sa invatam cum sa observam partile bune ale fiecarui om si ale fiecarui lucru, identificand totodata oportunitati de a transpune in cuvinte observatii benefice; sa transforme limbajul pozitiv intr-un instrument pe care sa il folosim cu multa usurinta si naturalete. Propriul nivel de fericire si chiar respectul de sine vor spori in momentul in care vom reusi sa gasim punctul de echilibru al mesajelor si al cuvintelor pe care le alegem pentru a le transmite.

10 comentarii:

daniel serdaru spunea...

intr-adevar, puterea cuvantului este mare. de aceea in toate religiile se poruncea: sa nu minti! pentru ca puterea unui cuvant este chiar cosmica, poate afecta universul. de aici "bine-cuvantarea" si "blestemul" - ca adevarate ritualuri ale cuvintelor..

Anonim spunea...

adica cum cosmica? cum poate afecta o minciuna de-a mea pe cineva din cealalta parte a lumii? cred ca exagerezi..
lorie esti superba, abia te-am descoperit. imi placi foarte mult, ana

daniel serdaru spunea...

sper ca Lorie sa nu se supere ca facem chat pe blogul ei..in vechime oamenii credeau ca tot ce exista "jos" are influente si in acelasi timp imita ce este "sus" ("precum in cer asa si pe pamant") de aici legatura cu planetele, vechile oracole... in esenta este vorba despre echilibru, iar oamenii au un rol important in mentinerea lui. cand mintim sau facem alte rele contribuim la dezechilibrarea intregului univers (suntem legati unii de altii..). ma rog e mult de discutat pe marginea subiectului. inca o data.scuze Lorie. pupici!

SL spunea...

Nu ma deranjeaza:) Din contra imi face placere pentru ca putem dezbate o teme care lasa loc de interpretari. Ai dreptate Daniel. Provocarea in sine este mentinerea acestui echilibru. O secunda poate inclina balanta cutremurator. Omul intelege asta? Unii da, altii considera ca e doar o frustrare sau lipsa de ocupatie. O intrebare fara raspuns genereaza alta si se formeaza un cerc vicios.

Anonim spunea...

ce frumos ai zis lorie..acum am inteles la ce se referea daniel. cred ca se exprima ori prea greoi ori intr-un limbaj pe care nu-l intelegeam. sincer imi place foarte mult sa discut despre astfel de lucruri. dar voi parca-ti fi filosofi de-adevaratelea. imi place stilul vostru! ana

Anonim spunea...

cum pot sa comentez si sa-mi apara numele asa ca la voi? trebuie neaparat sa ai blog? ca nu stiu cum sa fac. nu mai am blog ca l-am sters..

SL spunea...

Din cate stiu poti sa ai blog si apare numele automat(pentru k te loghezi). Nu suntem filosofi, cel putin eu ma consider o persoana curioasa si imi place sa gasesc raspunsuri la intrebari retorice. E un exercitiu de imaginatie. Ma dezvolt spiritual prin citit, pictura, muzica. regret ca tinerii din ziua de astazi uita sa se cunoasca pe sine

daniel serdaru spunea...

wow!! mari filosofi suntem...cum nu, Lorie?!:))) mi-a placut raspunsul tau, chiar nu mai pot adauga ceva.a ba da, doar: sa incerce sa caute jos dupa ce comenteaza ca apar mai multe alterantive de a scrie id si sa aleaga "nume"..poate merge.

SL spunea...

sa ne anuntzi dk ai reusit sa rezolvi in leg cu numele si te mai astept cu alte pareri.

Anonim spunea...

http://markonzo.edu Technologies list, ashley furniture price [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536072]ashley furniture price[/url], inhavdk, allegiant air verdict [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536075]allegiant air verdict[/url], fndfeu, pressure washers info [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536078]pressure washers info[/url], nxmjmrh, dishnetwork blog [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536080]dishnetwork blog[/url], 366, adt security preview [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536076]adt security preview[/url], uduuyw,